Sing Tao Daily

The Sing Tao Daily (Chinese: 星島日報) also known as Sing Tao Jih Pao is Hong Kong’s second largest Chinese language newspaper.[citation needed] It is owned by Sing Tao News Corporation Limited, of which Charles Ho Tsu Kwok (Chinese: 何柱國) is the chairman. Its English language sister paper is The Standard. The Sing Tao also maintains the news website singtao.com.

There are also at least 16 overseas editions of the Sing Tao Daily, which are published by 9 overseas news bureaus and circulated in 100 cities around the world. The overseas editions help facilitate easy access to homeland news for Chinese language readers outside China.

Hong Kong Economic Journal

The Hong Kong Economic Journal (HKEJ, Chinese: 信報財經新聞). is a Chinese language daily newspaper published in Hong Kong by the Shun Po Co., Ltd. Available in both Hong Kong and Macau, the newspaper mainly focuses on economic news and other related, usually political issues. The newsjournal is also available to some air passengers – those travelling to the United States, Canada, and Europe. It is authorised by the Hong Kong government to publish announcements related to some law issues.

Hong Kong Economic Times

Hong Kong Economic Times (26 January 1988), the leading financial daily in Hong Kong, was founded by Mr. Fung Siu Por, Lawrence (Chairman), Mr. Perry Mak (Managing Director), Mr. Arthur Shek (Executive Director) and other founders with HK$20 million of foundation fund in 1988. Hong Kong Economic Times Holdings Limited was listed on the Main Board of the Stock Exchange of Hong Kong Limited on 3 August 2005.

Wen Wei Po

Wen Wei Po is a Hong Kong-based Chinese language newspaper, first established in Shanghai in January 1938, with the Hong Kong version launched on 9 September 1948.

The paper is state-owned, controlled by the Liaison Office of the Central Government. The publishers of Wen Wei Po aim to support the official mainland Chinese Xinhua News Agency in reporting the latest mainland developments. In 1989, when the editorial board openly objected to the use of force in the 1989 Tiananmen Square Massacre, the editorial board was thereafter replaced.

The paper also covers and comments on Hong Kong news.